Οι μαθητές, χωρισμένοι σε ομάδες, με βάση όσα έμαθαν στις δύο προηγούμενες φάσεις, παρουσιάζουν από μια συνθετική εργασία.
ΘΕΜΑΤΑ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ
- Να δημιουργήσετε ένα CD με μελοποιημένα ποιήματα με συγκεκριμένη θεματολογία π.χ. θάλασσα, φεγγάρι, καλοκαίρι, έρωτας κ.τ.λ.
- Να συνθέσετε 3 ποιήματα: ένα δημοτικό τραγούδι, ένα ποίημα με τα χαρακτηριστικά της παραδοσιακής ποίησης και ένα με τα χαρακτηριστικά της μοντέρνας ποίησης. Επίσης, να φτιάξετε κολάζ επιλέγοντας ελεύθερα τη θεματολογία.
- Να συντάξετε πίνακες για τα λογοτεχνικά ρεύματα του ρομαντισμού, του παρνασσισμού, του συμβολισμού και του υπερρεαλισμού σε PowerPoint.
- Σολωμός, «Ελεύθεροι Πολιορκημένοι»:
α. Επιδράσεις-γλώσσα-θέματα της Επτανησιακής Σχολής
β. Να εντοπίσετε στο ποίημα χαρακτηριστικά της
παραδοσιακής ποίησης
γ. Να εντοπίσετε στο ποίημα εκείνα τα χαρακτηριστικά που
το εντάσσουν στο ρεύμα του ρομαντισμού
δ. Να ζωγραφίσετε κάτι αντλώντας έμπνευση από το
περιεχόμενο του ποιήματος
- Παλαμάς, «Σαν των Φαιάκων το καράβι…»:
α. Να εντοπίσετε στο ποίημα εκείνα τα χαρακτηριστικά που
το εντάσσουν στο ρεύμα του παρνασσισμού
β. Να εντοπίσετε στο ποίημα χαρακτηριστικά της
παραδοσιακής ποίησης
γ. Να ζωγραφίσετε κάτι αντλώντας έμπνευση από το
περιεχόμενο του ποιήματος
δ. Να διασκευάσετε το ποίημα
- Καβάφης, «Η σατραπεία»:
α. Να εντοπίσετε στο ποίημα εκείνα τα χαρακτηριστικά που
το εντάσσουν στο ρεύμα του συμβολισμού
β. Να ανιχνεύσετε στο ποίημα τα σύμβολα που υπάρχουν και
να τα ερμηνεύσετε
γ. Να ζωγραφίσετε κάτι αντλώντας έμπνευση από το
περιεχόμενο του ποιήματος
δ. Να διασκευάσετε το ποίημα
- Δημουλά, «Κονιάκ μηδέν αστέρων»:
α. Χαρακτηριστικά της ποιητικής γενιάς του ΄60
β. Αφιέρωμα στη ζωή και το έργο της Κικής Δημουλά
γ. Να κατασκευάσετε ένα κολάζ
δ. Γιατί ήταν τότε παντού θάλασσα; Αποκτά η λέξη θάλασσα διαστάσεις συμβόλου στο ποίημα; Τι εντέλει σημαίνει το να είναι παντού θάλασσα; Και τι θα σήμαινε το να μην είναι πουθενά;
- Εγγονόπουλος, «Γυψ και φρουρά»:
α. Να εντοπίσετε στο ποίημα εκείνα τα χαρακτηριστικά που
το εντάσσουν στο ρεύμα του υπερρεαλισμού
β. Να εντοπίσετε στο ποίημα χαρακτηριστικά της
μοντέρνας ποίησης
γ. Να ζωγραφίσετε κάτι αντλώντας έμπνευση από το
περιεχόμενο του ποιήματος
δ. Να διασκευάσετε το ποίημα

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου